Konferencia: Zamestnanosť v priemysle na Slovensku

Konferencia: Zamestnanosť v priemysle na Slovensku

Vo štvrtok 10. marca 2016 sa v Bratislave uskutočnila konferencia zameraná na možnosti rozvoja plastikárskeho priemyslu a dostupnosť odborných pracovných síl na Slovensku. Akciu organizovala Francúzsko-slovenská obchodná komora (FSOK) v spolupráci so spoločnosťou ARTEM Group Trade and Consult.

Konferenciu otvorila riaditeľka FSOK Zuzana Desvergnes. Nasledoval príhovor Michela Lacomba, riaditeľa Artem Group Trade & Consult na Slovensku, kde v krátkosti predstavil históriu plastikárskeho priemyslu na Slovensku. Spomenul začiatky plastikárskeho priemyslu, veľkých výrobcov v tomto odvetví a ich postupnú transformáciu na našom území. Venoval sa aj slabým stránkam zavedených technológií v súčasnosti.

Konferencia pokračovala prezentáciou spoločnosti NP Slovakia v podaní jej riaditeľa, Juliena Martela, ktorý sa zameral na históriu a zameranie spoločnosti. Nosnou oblasťou spoločnosti NP je spracovanie plastov pre automobilový a elektrotechnický priemysel. V ďalšej prezentácii sa predstavila spoločnosť TRW Automotive, kde sa manažér výroby Philippe Poussard zameral na produkty a výrobné možnosti závodu v Bytči. Nosnými produktami sú vstrekovanie interiérových dielov pre automobilový priemysel.

Možnosti rozvoja plastikárskeho priemyslu na Slovensku rozoberala Katarína Ikrényiová zo Slovenského plastikárskeho klastra (SPK), kedy priblížila aj hlavné oblasti aktivít SPK a postavenie plastikárskeho a gumárenského sektoru v rámci priemyselnej výroby EU. Plastikársky priemysel priamo zamestnáva viac ako 1,45 milióna ľudí v Európe. Pôsobí v ňom viac ako 60 tis. firiem, väčšina sú malé a stredné podniky. Ďalší príspevok patril prezentácii spoločnosti Courbis a predstaveniu jej výrobnej náplne. Courbis Group operuje okrem Slovenska aj vo Francúzsku, v Brazílii a Číne a má tradíciu vyše 50 rokov.

Konferencia Zamestnanosť v priemysle na Slovensku
 

Pri riešení nedostatku kvalifikovaných pracovných síl na Slovensku zaznelo viacero možných alternatív. Medzi najefektívnejšie by sme mohli zaradiť reklamné kampane na získanie nových študentov, akcie "Open days" pre školy, podporu odborného vzdelávania a zameranie sa na produktivitu. Jedným z najväčších problémov v tejto oblasti je nízka kvalita odborného vdelávania za posledných 20 rokov a úbytok kvalifikovaných pracovných síl do zahraničia. Motivačný charakter by mohlo mať aj zvýšenie pracovnej mzdy v jednotlivých pozíciách. Ďalším aspektom pri problematike nedostatku pracovných síl je aj nízka populácia Slovenska vzhľadom k množstvu výrobných závodov zameraných na automotive.

  • autor:
  • red.

    Fotografie



    Mohlo by vás tiež zaujímať



     

    Najnovšie inzeráty

    Plastikársky slovník