- Úvod
- Odborné články
- PlasticPortal.eu oslavuje druhé narodeniny
PlasticPortal.eu oslavuje druhé narodeniny
Od mája 2009 je spustený na Slovensku nový portál, s cieľom poskytnúť komplexné informácie z odvetvia plastikárského priemyslu na jednom mieste. Nájdete na ňom spracovateľov plastov, výrobcov a distribútorov plastových výrobkov a polotovarov, dodávateľov surovín, strojov, technológií, firmy zaoberajúce sa recykláciou plastov ako aj firmy poskytujúce služby pre plastikársky priemysel. Portál oslovuje odborníkov a ponúka im priestor na prezentáciu svojich služieb.
V súčasnosti táto platforma poskytuje denne aktualizované informácie. Monitoruje a informuje o aktuálnych udalostiach a pripravovaných podujatiach (výstavy, semináre, firemné dni, odborné fóra, školenia...) z oblasti plastikárskeho a gumárenského priemyslu . Postupne si portál získava priazeň nielen odbornej verejnosti. Dnes už slúži aj ako trhovisko, kde je možné zadávať ponuky a dopyty napr. môžete ponúknuť zvyšný materiál alebo použité stroje, poprípade hľadať partnera na kooperáciu. Každá registrovaná firma má vytvorený vlastný prezentačný profil. Zároveň je tu možnosť informovať odbornú verejnosť o svojich produktoch a službách formou odborných článkov, ktoré sú archivované a teda stále k dispozícií cieľovej skupine.
Návštevnosť portálu postupne narastá. Kým v lete 2009 mal portál mesačne približne 1500 jedinečných IP návštev, vo februári 2010 je to už 6700 IP návštev. Vzrastajúci trend návštevnosti ďalej pokračuje. V máji 2010, po prvom roku svojej činnosti, je to už 11 400 IP návštev, čo je 7-násobný nárast. V novembri 2010 návštevnosť stúpa na 14 200 IP adries. Na jar roku 2011 sa návštevnosť www.plasticportal.eu dostáva až na hranicu 22 500 IP návštev mesačne.
Hlavnými zdrojmi návštevnosti sú v prvom rade vyhľadávače, ktoré na základe správne zadaných kľúčových slov privedú na portál takmer 85 % návštevníkov, priamou cestou prichádza na portál asi 10 % a cez sprostredkujúce stránky je to len 5 % z celkového počtu ľudí.
Zdroje návštevnosti PlasticPortal.eu
Výnimočnosť a efektivita PlasticPortal.eu spočíva v jeho štrukturálnom členení. Ako graf ukazuje v najväčšom zastúpení prichádzajú návštevníci na tie časti portálu, ktoré sú reklamného charakteru, t.j. ekonomicky zaujímavé pre každú firmu. Na kategóriu „katalóg firiem podľa produktov A-Z“ prichádza teda 28 % návštev a na kategóriu „katalóg firiem podľa oboru činnosti“ 33% z celkového počtu návštevníkov, takže 61 % z celkového počtu návštevníkov prichádza na komerčné časti portálu. Zvyšok sa dostane na portál za účelom prečítania si odborného článku (21%), na riadkovú inzerciu (8%), alebo hľadania inej informácie. Za pozornosť stojí i podstránka „Ceny polymérov“.
Na tvorbe obsahu webu sa podieľajú aj registrované firmy, aktívne ich prispieva na portál približne 30 % . Po dvojročnom pôsobení na Plasticportal.eu si pravidelne predlžuje svoju registráciu takmer 85 % všetkých zaregistrovaných firiem. A registrácie ďalších nových firiem pribúdajú denne.
Z pohľadu zloženia jednotlivých firiem na portáli, sa ukazuje najsilnejšie zastúpenie firiem zaoberajúcich sa spracovaním plastov a firiem poskytujúcich stroje pre spracovanie plastov- u oboch kategórií je to 20 %. Kategória služieb má tiež pomerne bohaté zastúpenie – až 18 % z celkového množstva. Kategórie plastové obaly a polotovary z plastov majú podobné zastúpenie z celkového počtu firiem, približne po 10 %. 9 % tvoria firmy zaoberajúce sa formami, zvyšok sú firmy z kategórie dodávatelia surovín – 7 %, recyklácia plastov 5 %.
Portál je podporovaný i off-line, a to v odborných printových médiách, účasťami na výstavách, odborných seminároch a konferenciách. Za zmienku nesporne stoja aj mediálne partnerstvá s klastrami a univerzitami príslušného odborného zamerania na Slovensku aj v Čechách.
Budúcnosť a obchodné ciele Plasticportal.eu sú stále ďalej napredovať, rozvíjať svoje možnosti, rozširovať portfólio, skvalitňovať služby pre klienta, ponúkať svoj priestor pre dôležité a zaujímavé informácie a v neposlednom rade rozširovať obchodnú činnosť. Naším cieľom je zvyšovať návštevnosť portálu, s priamou úmerou zvyšovania kvality ponúkaných služieb. Pevne dúfame, že každý návštevník portálu si na ňom nájde všetky potrebné informácie.
Štatistiky registrovaných firiem
- autor:
- redakcia PP