Webinár: Preferenčný pôvod tovaru v medzinárodnom obchode
Cieľ webinára:
Naučí Vás správne vystaviť dôkazy pôvodu v EÚ, dozviete sa o preferenčnom rámci obchodovania medzi Európskou úniou a inými krajinami. Spoznáte možnosti využitia preferenčných výhod, súčasne Vás naučíme ako zistíte, či máte a kedy na ne nárok. Dozviete sa aké sú možnosti kumulácie, aplikácie zjednodušení, či ako správne vystaviť dodávateľské vyhlásenie. Predchádzajte vzniku incidentov, ušetrite čas, prostriedky prijatím včasných opatrení cez nastavenie Vášho systému. Vyškolíme Vašich pracovníkov, aby správne aplikovali pravidlá preferenčného pôvodu tovaru pri dovoze, resp. vývoze a získali pre Váš tovar konkurenčnú výhodu a ušetrili nemalé finančné prostriedky.
Cieľová skupina:
obchodné subjekty, podnikatelia, obchodujúci s krajinami mimo Európskej únie, dovozcovia, vývozcovia, výrobcovia, distribútori, obchodné zastúpenia, spracovatelia, dodávatelia, odberatelia, colný deklaranti, obchodníci, manažéri, advokáti a zástupcovia v colnom konaní.
Program webinára:
A. Preferenčné systémy EÚ, dôkazy pôvodu, schválený vývozca, kumulácia
- Preferenčné systémy EÚ (zmluvné – dvojstranné, mnohostranné, jednostranné – nerecipročné),
- Podmienky získania preferenčného pôvodu (dostatočné spracovanie, minimálne operácie),
- Dôkazy preferenčného pôvodu tovar,
- Kumulácia tovaru n na báze zhodnosti pravidiel pôvodu,
- Zjednodušený postup pri potvrdzovaní pôvodu tovaru (schválený vývozca).
B. Najčastejšie pochybenia, podporné dokumenty, následná verifikácia
- Chyby v preferenčných dokladoch a najčastejšie nedostatky u schválených vývozcov,
- Dôvody, ktoré vedú k neuznaniu preferenčných dokladov,
- Možné úpravy pri vystavovaní preferenčných dokladov,
- Vystavovanie dodávateľských vyhlásení,
- Verifikácia dodávateľského vyhlásenia, verifikačné konanie – tlačivo INF 4,
- Záväzné informácie o pôvode tovaru,
- Diskusia, otázky a odpovede.
Lektor: Mgr. Jozef Vaško, em.h.c.i., konateľ, odborný konzultant, lektor, colný špecialista
Termín konania: 16.12.2025 od 9.00 hod. do 15.00 hod., s prestávkami, ON-LINE
Účastnícky poplatok: Členovia SOPK: 90 EUR + DPH/osoba, ostatní: 100 EUR + DPH/osoba
Organizačný garant: Katarína Martišková
Trenčianska regionálna komora SOPK
Jilemnického 2, 911 01 Trenčín
E-mail
Tel
CEE Automotive Supply Chain 2025: Transformácia bez istôt. Ako udržať Európu v globálnej hre?
5.12.2025 Ako v čase energetickej neistoty, regulačných tlakov a geopolitických zmien udržať strednú a východnú Európu atraktívnu pre podnikanie? Čo potrebujú dodávateľské firmy, aby dokázali čeliť konkurencii najmä zo strany čínskych...